Wednesday, February 16, 2011

Zpagetti




















Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets met Hoooked Zpagetti maakte. Als je nog niet zo lang op mijn blog komt, kijk dan eens naar deze Flickr-groep. Daar kun je heel veel voorbeelden vinden van dingen die met Zpagetti gemaakt zijn. Het aardbeientasje op de foto hierboven is trouwens ook onder meer van Zpagetti gemaakt. Zpagetti is eigenlijk (zoals ze in het Engels zeggen) t-shirt yarn: het is gemaakt van gerecycled materiaal zoals bijvoorbeeld kleding.

It has been a long time since I've made something with Hoooked Zpagetti. If you're relatively new to my blog, check this group on Flickr where you can find al lot of examples of things that are made with Zpagetti. The Strawberry Bag on the picture above is amongst others made of Zpagetti as well.
Zpagetti is actually t-shirt yarn. It is made from recycled material like clothing.

8 comments:

  1. Ik heb ook nog Zpagetti in huis, maar zit er een beetje tegenaan te hikken. Die enorm dikke haaknaald ligt niet zo lekker in de hand... moet echt wennen volgens mij.

    ReplyDelete
  2. Ik vond het heel fijn om op die manier te leren haken. Je kunt alle steken goed zien en het gaat ook lekker snel. Ik heb ook nooit last van mijn handen of schouders gehad waar je sommige mensen wel eens over hoort klagen. Gewoon proberen, het is leuk! (-:

    ReplyDelete
  3. Ik heb in een enthousiaste bui laatst veel Zpaghetti in huis gehaald, maar had niet verwacht dat het zo "sleuren" zou zijn. Vind het niet zo aangenaam haken. Maar misschien is het inderdaad gewoon een kwestie van wennen.

    ReplyDelete
  4. wat een heerlijke aardbei! zelfs een aardbei in zpagetti doet naar de zomer verlangen ...

    ReplyDelete
  5. Wat een heerlijke tas! Ik ben zelf ook met t-shirt yarn aan de slag gegaan, ik heb gehaakt en ben nu een poef(je) aan het breien, dat laatste gaat een stuk gemakkelijker. Maar eigenlijk is haken dan weer leuker.. ;) Leuk blog trouwens. Ik kwam al heel vaak kijken, maar heb me nu ook aangemeld als volger, leuk!
    Groetjes, Anneke

    ReplyDelete
  6. I saw your comment on my post and followed you over to your blog. I'm in LOVE with your crocheting ideas!!
    I'm a new follower as well!
    XOXO from Bremen! (I think you're my closest follower. ;) )
    Vanessa @ {nifty thrifty things}

    ReplyDelete
  7. What an adorable little bag! :D So cute...

    Tnx so much for linking this cutie up at my party for the first time this weekend! :) I'd love to see you back again at future weekend link ups! :)

    ReplyDelete
  8. Thanks for sharing this at Fantastic Friday. This is super cute!

    ReplyDelete