Monday, February 21, 2011

A guest blogger named Anne-Marie (-:


Vandaag is er een guest blogger die toevallig ook Anne-Marie heet (-: Wil je ook een keer een guest blog doen hier? Stuur me dan een mailtje.



Hallo allemaal! Ik ben Anne-Marie, en woon in Rotterdam. Ik houd van haken, en wanneer ik niet met een haakproject zoals een deken of amigurumi bezig ben, houd ik ook van naaien, breien en in de zomer zelfs schilderen. Ik ben ongeveer 2 jaar geleden met haken begonnen, en ik ben er inmiddels helemaal verslaafd aan geraakt. 3 jaar geleden ben ik naar Rotterdam verhuisd, en toen ben ik eigenlijk begonnen met naaien, door een aantal cursussen te volgen in het Naaicafe van Caroline. Ik vind het heerlijk om mijn eigen kleding te maken, heel veel stof te kopen, en te fantaseren over nieuwe projecten. In het begin was haken een leuke afwisseling op al het naaiwerk waar ik mee bezig was. Inmiddels heeft het haken het gewonnen van het naaien, en ben ik daar veel meer mee bezig. Ik ben gestart met een aantal boeken om de basis onder de knie te krijgen en wat ideeen op te doen voor beginnners projecten. Nu zit ik (te) veel tijd op Ravelry, kijken naar alle prachtige projecten waar de Ravellers mee bezig zijn. Een paar leuke sites:

Het Naaicafe
Attic24

Ik ben sinds kort gestart met een hexagon dekentje, met heel veel kleurtjes. Het is nog niet zo heel groot, maar het geeft wel al een goed idee van hoe het eindresultaat er uit komt te zien.
















Mijn projecten (af of work in progress) worden regelmatig gepost op mijn blog: http://www.kookiez.weebly.com/
En je kunt me ook vinden op Twitter: Anne__Marie_B. Tot snel!!

Today there is a guest blogger who's name is also Anne-Marie (-: Do you want to be a guest blogger on this blog? Then please send me an email.

Hi, everyone! I am Anne-Marie, and live in Rotterdam, Netherlands. I love to crochet, and when I am not working on a blankie or amigurumi, I also like to sew, knit and paint in the summer.
I started with crochet about 2 years ago, and now I am completely addicted. When I moved to Rotterdam 3 years ago, I actually started with sewing by taking a couple of courses at the Naaicafe. I love to make my own clothing, buy lots of fabric and fantasize about new projects. In the beginning, crochet was a nice variation to all the sewing projects I had. But soon, crochet was taking over the sewing work!

I started with a couple of books, to get the basics and have some ideas for beginners projects. Now I spend (too) much time on Ravelry, looking at all the beautiful projects Ravellers are working on. Some nice sites:

Het Naaicafe
Attic24

I recently started with a hexagon blankie with lots of colours. It´s not that big yet, but already gives a nice idea of how the end result will become.












Finished and work in progress projects are regularly posted on my blog: www.kookiez.weebly.com You can find me on Twitter via Anne__Marie_B. See you soon!

7 comments:

  1. Net even op je blog gaan gluren en hele mooie dingen gezien!
    Groetjes
    Joke

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je een gastblogger hebt!

    ReplyDelete
  3. Hi Annemarie! I'm giving you a versatile blogger award! :) Check the post here for more info.
    http://petitehermine.blogspot.com/2011/02/happy-list.html

    ReplyDelete
  4. Wow, wat maak je een mooie dingen. Heerlijke dekentjes!

    ReplyDelete
  5. It's just the beginning but i'ts look like very nice...
    Waiting for the final result.
    Hug
    Anna

    ReplyDelete
  6. Annemarie, er staat een klein verrassinkje voor je op mijn blog, had je dat gezien?

    ReplyDelete